BUY-OLOGY

 

Okunuşu itibariyle biology kelimesini çağrıştıran bu ifade aslında çağrışımından uzak bir anlam taşımıyor. Satın almaya yönelik davranışlarımızın biyolojimiz etki altına alınarak nasıl manipüle edildiğini anlatıyor Martin Lindstrom.

 

Her birimizin her yıl yaptığı sayısız alışverişi harekete geçiren gerçek etmenler nelerdir? Tüketiciler herhangi bir ürünü satınalma nedenleri kendilerine sorulduğunda hakikati mi dile getiriyorlar?

 

Pazarlama gurusu Martin Lindstrom 3 yılını ve 7 milyon doları harcayarak yürüttüğü nörolojik araştırmalar sonucunda şunu buldu: İş, gerçek satınalma nedenlerine geldiğinde, ağız genellikle yalan söylerken beyin hakikati dile getiriyor. Bu çığır açıcı araştırmanın sonuçları bu kitapta derlenmiş bulunuyor.

 

Tüketicilerin ve bilimin dünyasında, milyonlarca dolara mal olan üç yıllık bir yolculuğun sonuçlarını duymaya hazır mısınız? Peki tercihlerimizin %85'inin bilinçaltı düzeyde gerçekleştiğini öğrenseniz tepkiniz ne olurdu?

 

Tüketicilerin beyinlerini MRI cihazlarıyla tarayarak, hangi markayı neden tercih ettiğini tespit etmeye yönelik nöropazarlama çalışmaları, reklamcıların, pazarlamacıların, ekonomistlerin, bilim insanlarının ve tüketicilerin önünde yepyeni bir pencere açıyor.

 

İster 20. yüzyılın marka büyüsüne köklü bir güvensizlik besliyor olun, isterseniz psikolojik stratejilerle müşterilerinizin beyinlerinin kapısını aralamaya çalışın, tüketici ve üretici davranışları hakkında son yılların en büyüleyici içgörüler hazinesine kayıtsız kalamayacaksınız.

İş arayanlardan hiçbir ad altında menfaat temin edilmez ve ücret alınmaz. Stratej İnsan Kaynakları, İşkur'un denetiminde 25 / 02 / 2012 tarihli 514 No'lu lisans sahibi Özel İstihdam Bürosu'dur.

Chess image by courtesy of Steve Vigar Designs

info@stratej.com.tr  | Büyükdere Cad. Ecza Sk. No:4 Levent - İstanbul  | Tel: 0212 705 62 61